Русификатор sublime text скачать установить
Содержание:
Compatibility
When the syntax highlighting engine of Sublime Text requires changes that will break existing syntaxes, these modifications or bug fixes are gated behind the version key.
Currently there exist two versions: 1 and 2. The absense of the version key indicates version 1.
Version 1
The following is a list of bugs and behavior preserved in version 1 that have been fixed or changed in version 2. This list is primarily useful when understanding what to look for when updating the version of syntax.
-
Stacks with of Other Syntax
Description
When embedding a the context from another syntax, the embed_scope will be combined with the scope of the other syntax. In version 2 syntaxes, the scope of the other syntax will only be included if embed_scope is not specified.Syntax 1
Syntax 2
Text
'abc'
Result
The text will get the scope in version 1 syntaxes. In version 2 syntaxes, it will get . -
Match Pattern with and
Description
When performing a set action on a match, the matched text will get the meta_content_scope of the context being popped, even though pop actions don’t, and a set is the equivalent of a pop then push.Syntax
Text
abc()
Result
The text should get the scope . Instead it gets the incorrect scope . -
Match Pattern with and Target with
Description
If a set action has a target with a clear_scopes value, scopes will not be cleared properly.Syntax
Text
def abc()
Result
The text should get the scope . Instead it gets the incorrect scope . -
Embed Escape Match and Meta Scopes
Description
The text matched by the escape pattern of an embed action will not get the meta_scope or meta_content_scope of the context that contains it.Syntax
Text
'abc'
Result
The second should get the scope . Instead it gets the incorrect scope . -
Multiple Target Push Actions with
Description
If multiple contexts are pushed at once, and more than one context specifies clear_scopes with a value greater than , the resulting scopes are incorrect.Syntax
Text
abc 1
Result
The clear_scopes values of all target contexts are added up and applied before applying the meta_scope and meta_content_scope of any targets. Thus, the text will be scoped , instead of the correct scope of . -
Regex Capture Group Order
Description
If an lower-numbered capture group matches text that occurs after text matched by a higher-numbered capture group, the lower-numbered capture group will not have its capture scope applied.Syntax
Text
yx
Result
The text is matched by capture group 2, and the text is matched by capture group 1. will not get scoped since it occurs after the match from capture group 2.
Установка плагинов. Практика
Установщик плагинов есть, а значит можно приступить к установке расширений, но каких? Дальше будет список 13 неплохих плагинов, но для начала нужно научиться пользоваться package control.
Для практики установим модификацию Material Theme, а после настроем её:
- Запустите Package control сочетанием клавиш «Ctrl» + «Shift» + «P», далее из списка результатов выберите пункт Package Control: Install Package.
- После вводите в поиск название расширения, в данном случае Material Theme.
- Нажимаем Enter и ищем в результатах поиска плагин. После нажатия на плагин разрешаем установку ещё одного плагина.
Расширение установлено, теперь тему нужно применить. Для этого нужно перейти в настройки Preferences — Color Scheme — Material Theme — Schemes. А дальше выбираете тему, которая понравилась. Вот и вся установка.
Settings Files
Settings files are consulted in this order:
- Packages/Default/Preferences.sublime-settings
- Packages/Default/Preferences (<platform>).sublime-settings
- Packages/User/Preferences.sublime-settings
- <Project settings>
- Packages/<syntax>/<syntax>.sublime-settings
- Packages/User/<syntax>.sublime-settings
- <Buffer-specific settings>
In general, you should place your settings in Packages/User/Preferences.sublime-settings, which is opened in the right-hand pane when selecting the menu item Preferences Settings. If you want to specify settings for a certain file type, for example, Python, you should place them in Packages/User/Python.sublime-settings. This can be accessed via the right-hand pane when a Python file is open, and the menu item Preferences Settings – Syntax Specific is selected.
Colors
Colors in color schemes may be specified using one of seven formats:
-
Hex RGB:
A followed by six hex characters, with the first
two specifying the red channel, second tow the green channel and
the final two the blue channel. Red is written as
. An abbreviated form is available when each
of the three pairs use the same value for both characters. Red
is written as . -
Hex RGBA:
Same as Hex RGBA, but with an extra pair of hex characters at
the end to specify the alpha channel. Red with 67% opacity is
written as . The abbreviated form would
be . -
RGB functional notation:
A function named that accepts three integers in
the range 0 to 255. The first integer specifies the red channel,
the second the green channel and the third the blue channel.
Red is written as . -
RGBA functional notation:
Identical to the RGB function format, except the name of the
function is and a fourth parameter is added
accepting a value from to
specifying the alpha channel. Red with 50% opacity is written
as . -
HSL functional notation:
A function named that accepts three values.
The first is an integer in the range to specifying the
hue. The second is a percentage specifying the saturation. The
third is a percentage specifying the lightness. Red is written
as . -
HSLA functional notation:
Identical to the HSL function format, except the name of the
function is and a fourth parameter is added
accepting a value from to
specifying the alpha channel. Red with 50% opacity is written
as . -
HWB functional notation 3181:
A function named that accepts three or four values. The first is an integer in the range to specifying the hue. The second is a percentage specifying the percentage of white mixed in. The third is a percentage specifying the black mixed in. The optional fourth parameter is a value from to that controls the opacity. Examples include: and . -
Named:
. Please note
that while some share names with X11 named colors used in
.tmTheme files, the actual colors
tend to differ.
Additionally, colors may be specified as a
, and then referenced via the syntax
. Variable references are
particularly useful when combined with the
and the supported
, , ,
, and adjusters.
End Result
The merge commit that introduced OpenGL came in at just under 9000 lines of code. After fixing a long initial wave of bugs it’s been fairly stable since the release of Sublime Merge 2.
As you can see below, in its current state OpenGL rendering scales really well to higher resolutions. Even with a low-end dedicated GPU we’re now faster at 4k/8k with hardware acceleration than at 1080p without, and are easily within the 16ms budget for a 60hz monitor.
Hardware | 1366×768 | 1080p | 1440p | 4k | 8k |
---|---|---|---|---|---|
Ubuntu 20.04 CPU (2990wx) | 5ms | 6ms | 17ms | ||
Ubuntu 20.04 AMD RX560 | 3ms | 3ms | 3ms | ||
macOS 11.1 CPU (5250U) | 5ms | 12ms | 30ms | ||
macOS 11.1 Intel HD 6000 | 5ms | 9ms | 18ms | ||
Windows 10 CPU (9900k) | 7ms | 21ms | |||
Windows 10 2080ti | 3ms | 3ms |
kind Tuple 4050
Metadata about the kind of a symbol, , or . Controls the color and letter shown in the «icon» presented to the left of the item.
Options include pre-constructed combinations, or completely custom values.
Pre-contructed options include:
-
When there source of the item is unknown – the default.Letter: none, theme class:
-
When the item represents a keyword.Letter: , theme class:
-
When the item represents a data type, class, struct, interface, enum, trait, etc.Letter: , theme class:
-
When the item represents a function, method, constructor or subroutine.Letter: , theme class:
-
When the item represents a namespace or module.Letter: , theme class:
-
When the item represents a definition, label or section.Letter: , theme class:
-
When the item represents a markup component, including HTML tags and CSS selectors.Letter: , theme class:
-
When the item represents a variable, member, attribute, constant or parameter.Letter: , theme class:
-
When the item contains a snippet.Letter: , theme class:
Custom kind information may also be passed, via a 3-element tuple, in the following format:
- A kind id, which controls the theme class used to contain the letter:
-
When there source of the item is unknown
-
When the item represents a keyword
-
When the item represents a data type
-
When the item represents a function, method, constructor or subroutine
-
When the item represents a namespace or module
-
When the item represents a definition, label or section
-
When the item represents a markup component, including HTML tags and CSS selectors
-
When the item represents a variable, member, attribute, constant or parameter
-
When the item contains a snippet
-
- A unicode string containing a single unicode character. This is shown as an «icon» to the left of the .
- An optional unicode string to describe the kind, shown in the detail pane at the bottom of the auto-complete window, or via tooltip when hovering over the «icon».
For and objects, a custom tuple may also use one of the following kind ids, which are pulled from the user’s global color scheme. These are intended to help build semantic user interactions, such as using green for «Yes» and red for «No».
4095
An Alternative
I mentioned before that you can rewrite your code to not use memory mapping. Instead of passing around a long lived pointer into a memory mapped file all around the codebase, you can use functions such as to copy only the portions of the file that you require into memory. This is less elegant initially than using , but it avoids all the problems you’re otherwise going to have.
Through some quick benchmarks for the way Sublime Merge reads git object files, was around ⅔ as fast as on linux. In hindsight it’s difficult to justify using over , but now the beast has been tamed and there’s little reason to change any more.
Implementation
Owing to its history with DirectX, our UI framework was rather well positioned for adding hardware accelerated rendering. There was already a rendering abstraction layer in place called a «render context». Most widgets only used the basic primitives provided by the render context, though some also did rendering themselves. The plan was to start off basic on one platform (Linux), implementing the render context’s functions one by one, then moving all the custom widget rendering into the render context and finally porting the rendering to the other platforms. The end goal being to reliably produce an almost identical rendering result (within rounding error).
The biggest problems we had were initially performance related. GPUs get their performance from doing work in parallel, unlike with a CPU where you can easily render small parts at a time you instead need to batch lots of small things together into a single render job. This is most apparent with text rendering where we see massive gains from batching glyphs together. This does mean that glyphs are mostly drawn out of order, which can easily result in odd rendering bugs if you’re not careful. Overall the batching has some fairly complex logic behind it but most of it remained contained inside the render context. You can see below the improvement from just batching glyphs:
No Batching | Batched x4 | Batched x16 | Batched x8192 | |
---|---|---|---|---|
Frame Time | 52ms | 17ms | 8ms | 3ms |
Tests were done using AMD RX560 on Linux at 1440p; the time represents the full render time not just the glyphs.
Similarly many other rendering functions required slight alterations to work better with hardware accelerated rendering. Notably the gradients used for shadows, the squiggly underlines used for spell checking and text fading needed to be moved from custom render functions into the render context. Here’s a demonstration of the full application being rendered:
After we had a fully working implementation for Linux we began the porting effort to macOS, which is where we encountered our first driver bug. Sadly this turned out to be a trend. To this date we’ve come across ~8 separate driver bugs on different platforms/hardware and have implemented various workarounds, feature blacklists or in one case an OS version blacklist. These bugs are the most frustrating part of working with OpenGL, but in the end adding these workarounds still seems simpler than having separate implementations using different APIs.
I’d like to mention RenderDoc as an invaluable tool for debugging on Linux and Windows.
Class sublime.Region
Represents an area of the buffer. Empty regions, where a == b are valid.
Constructors | Description |
---|---|
Region(a, b) | Creates a Region with initial values a and b. |
Properties | Type | Description |
---|---|---|
a | int | The first end of the region. |
b | int | The second end of the region. May be less that a, in which case the region is a reversed one. |
Methods | Return Value | Description |
---|---|---|
begin() | int | Returns the minimum of a and b. |
end() | int | Returns the maximum of a and b. |
size() | int | Returns the number of characters spanned by the region. Always >= 0. |
empty() | bool | Returns true iff begin() == end(). |
cover(region) | Region | Returns a Region spanning both this and the given regions. |
intersection(region) | Region | Returns the set intersection of the two regions. |
intersects(region) | bool | Returns True iff this == region or both include one or more positions in common. |
contains(region) | bool | Returns True iff the given region is a subset. |
contains(point) | bool | Returns True iff begin() <= point <= end(). |
Топ 5 плагинов для Sublime Text 3
1. Emmet
Emmet — плагин, позволяющий сделать отображение кода более удобным. Здесь используются сочетания клавиш. К примеру, «html + tab» создает каркас документа, а «div.wrapper + tab» превратится в полноценный код:
2. JavaScript & NodeJS Snippets
Этот плагин представляет собой коллекцию сокращений снипсетов для JavaScript. Длина набираемого текста с помощью подсказок правда уменьшается! К примеру, вместо набора «document.querySelector(‘selector’);» можно просто набрать «qs + Tab».
3. Advanced New File
Зачем искать место для нового файла в неудобном дереве каталога? Данный плагин позволит быстро и эффекстивно ввести нужные данные, и файл будет создан буквально за пару нажатий клавиш!
4. Git
Название этого плагина говорит само за себя: вы сможете выполнять все необходимые действия в рамках Git’а, не выходя из редактора!
5. GitGutter
Этот плагин позволит пользователю не только обращаться с обычными командами Git, но и работать с изменением версий: отлавливать их, просматривать, сравнивать — и все в режиме реального времени.
Редактор
И все-таки, самое главное в редакторе, это его возможности работы с текстом. И у Sublime Text с этим все в порядке. Смотрите сами.
Снипеты
Сейчас все больше редакторов поддерживают снипеты. Наверное, уже можно сказать, что эта функция стала стандартом, наравне с подсветкой синтаксиса. Здесь ST ни чем не выделяется, но и не отстает от ближайших конкурентов. Все есть, и все отлично работает.
Кодкомплит
Автозавершения чего угодно. Если напечатать часть имени известной функции, ST дополнит её. Если подходящих совпадений не найдется, строка будет дополнена первым подходящим значением.
Поиск и замена
Найдется все. Искать можно по всему файлу, только по выделенному фрагменту, с помощью регулярных выражений и в любом направлении. Также, хорошими помощниками станут автоматическая подсветка выделенного, инкрементное выделение и замена.
Закладки
Значительно упрощают навигацию, особенно, когда вы работаете с большим файлом. Закладка запоминает не просто номер строки, а также выделенную область и положение курсора.
Почему стоит выбрать Sublime Text 3?
Раньше, когда был пик популярности этого редактора, я почему-то обходил его боком. Первое мое знакомство было таким: я просто его скачал, установил и запустив получил не совсем то так как я ожидал что-то на подобии php storm или netBeans 8.1. Короче он мне не понравился и я его удалил.
Глупость в том, что IDE сравнивать с редактором действительно глупо. Это как гироборд и Tesla Model X.
Но позже все изменилось. У меня достаточно слабенький рабочий ноутбук Acer G4257, как бы странно не звучало, но я пытаюсь выжать с него все соки. Хотя у меня есть еще один ноутбук который я купил совсем недавно я люблю работать на этом старичке. Мной на нем за эти годы было поменяно много чего, кроме процессора, батареи и материнской платы, но он живет и работает на ура.
И все же, если запустить Google Chrome с десятком вкладок, Photoshop и еще какие-то дополнительные вещи, то рядом запустить IDE это только навредить самому себе. Он будет жестко тупить.
Когда терпение лопнуло, я просто оценил ситуацию. Я действительно не использую все блага IDE бульдозера, мне нужна обычная лопатка в виде легкого редактора. Пусть и легкого но такого, который позволит установить много дополнительных плагинов. Выбор был между Sublime Text 3 и Atom, но этот мне показался более интересным — не знаю почему.
К чему я веду? Оказывается, не нужно иметь супер крутой и супер дорогой IDE, достаточно легкого редактора не будет загружать комп лишними задачами. Да может быть у тебя мощный ноутбук, но выбирать что использовать только тебе, главное чтобы это было эффективно.
Я выбрал Sublime Text 3 потому что:
- Он быстрый;
- Гибкая настройка;
- Понятный интерфейс;
- Кроссплатформенность (я настраивал себе его одинаково и на Ubuntu и на Windows 10);
- Он может все, что мне нужно!
В общем если тебе нравится по тем же причинам, ставь лайк!
Настройка редактора
При открытии sublime у разных людей будут разные эмоции, ведь как говорится «на вкус и цвет товарища нет», тоже самое и здесь. Но редактор можно идеально подстроить под себя, этим и займемся.
Для начала можно выбрать более комфортную для вас тему. Делается это через Preferences — Color Scheme. Но на этом весь процесс настройки не заканчивается.
Более подробно настроить Sublime Text 3 можно перейдя в раздел настройки Preferences — Settings. Теперь возможностей куда больше. И так, левое окно с тонной текста трогать не нужно, это настройки по умолчанию, а вот правое окно нужно для кастомизации.
Кастомизацию можно провести методом добавления своих собственных настроек. Вот настройки, которые можно применить:
- color_scheme — тема sublime text 3. Кстати, можно выбрать дефолтные, а можно загрузить собственные, делается это путем занесения темы в папку Packages/Color Scheme — Default/.
- font_face — шрифт текста. Можно установить любой шрифт, который есть у вас в операционной системе. Имеющиеся шрифты можно посмотреть в папке fonts, найти её можно через поиск в меню “пуск”, либо посмотрите их через любой текстовый редактор.
- font_size — размер шрифта. Размер можно задать целым числом или дробным.
- font_options — Это настройки начертания текста. Можно поставить «no_light», либо «no_bold».
- word_separators — Помогает разделять слова.
- line_numbers — Самая обычная нумерация строк кода. Можно настроить.
- gutter — С помощью этой настройки выбираете, скрывать ли панель с номерами строк и закладками.
- margin — От панели с нумерациями можно отодвинуться с помощью этой команды.
- fold_buttons — Можно навести курсор на канавку и увидеть треугольные стрелки, с помощью которых можно скрывать или показывать код между фигурными скобками. Так вот, здесь их можно включить или выключить.
- fade_fold_buttons — Все треугольные стрелки не будут скрываться, если через эту команду поставить значение false.
Вот такие настройки, с ними можно долго экспериментировать, но теперь перейдём к пункту настройки клавиш.
3.2 (Build 3200)
13 March 2019
See also the Announcement Post
NEW: Git Integration
- Files and folders in the sidebar will now display badges to indicate Git status
- Ignored files and folders are visually de-emphasized
- The current Git branch and number of modifications is displayed in the status bar
- Commands have been added to open a repository, see file or folder history, or blame a file in Sublime Merge
- Themes may customize the display of sidebar badges and status bar information
- The setting show_git_status allows disabling Git integration
- All file reads are done through a custom, high-performance Git library written for Sublime Merge
- Read the documentation
NEW: Incremental Diff
- All changes to a document are now represented by dedicated markers in the gutter
- Diff markers show added, modified and deleted lines
- The setting mini_diff controls incremental diff behavior
- In coordination with the new Git functionality, diffs can be calculated against HEAD or the index
- The git_diff_target setting controls base document source
- API methods View.set_reference_document() and View.reset_reference_document() allow controlling the diff
-
The following diff-related commands were added:
- Next Modification
- Previous Modification
- Revert Modification
- Full inline diffs of each change can be displayed via the right-click context menu, or keyboard shortcuts
- Inline diff presentation can be changed by customizing a color scheme
- Read the documentation
Editor Control
- Added block_caret setting
- Improve positioning and sizing of gutter icons in some situations
- Fixed draw_minimap_border setting not working
- Linux: Improved input method (IM) support — fcitx, ibus, etc
- Linux: Fixed a crash when using GTK_IM_MODULE=xim
- Linux: Tweaked behavior of up/down when on the first and last lines of a file to better match platform conventions
- Windows: Improved IME support
Themes/UI
-
Enhanced the .sublime-theme format:
- Added variables support and associated revised JSON format with variables key
- Added extends keyword to have one theme derive from another
- Colors may be specified via CSS syntax
- Improved performance with large numbers of rules in a .sublime-theme
- Linux: Moved to GTK3
- Linux: Various high DPI fixes
- Mac: Added Mojave support
- Mac: Add full support for macOS native tabs
- Mac: Ensure context menus are shown without scrolling
- Mac: Error message dialogs can now be closed with the escape key
- Mac: Improved window placement
- Mac: Improved resize performance
- Windows: Fixed minimized and maximized state not restoring
- Windows: Fixed a bug where auto complete entries would contain an ellipsis when not required
Text Rendering
- Support for Unicode 11.0
- Improved rendering of combining characters
- Fixed a caret positioning bug when non-trivial graphemes are present
- Fixed some cases of incorrect glyph positions on Windows and Mac
- Linux: Color glyphs are now drawn properly on light backgrounds
- Windows: Fixed a rendering issue with certain combining characters
- Windows: Fixed some fonts having an incorrect baseline
Color Schemes
- Added block_caret key to use in conjunction with block carets
- caret values now respect alpha as expected, rather than pre-blending against the background color
- Added the foreground_adjust property to rules with a background. Accepts CSS color mod adjusters to manipulate the saturation, lightness or opacity of the foreground color.
Syntax Highlighting
- Many syntax highlighting improvements, including significant improvements to:
- Clojure, with thanks to Nelo Mitranim
- D
- Go, with thanks to Nelo Mitranim
- Lua, with thanks to Thomas Smith
- Fixed a crash that could occur when nesting embed patterns in .sublime-syntax files
- Syntax Tests: Allow syntax test files to have a UTF-8 BOM
Files and Folders
- Improve performance of file watching for ignored paths on Windows and Mac
- Windows: Fixed Open File treating paths as case-sensitive
- Windows: Properly unlock directories after contained files are closed
API
- Added View.set_reference_document() and View.reset_reference_document() to control diff generation
- Phantoms are now drawn correctly in conjunction with draw_centered
- Various minor improvements related to plugin module loading and unloading
- Added support for hwb() colors to minihtml
- Added a custom min-contrast() adjuster for the CSS color mod function in minihtml
- Mac: Fixed a plugin_host crash when running a process that itself crashes