Pencil2d v0.6.4 released!

Enhancements

  • #744: Restore UI panel’s positions after restarting Pencil2D.
  • #881: Increased the corner area of Selection Tool for dragging.
  • #938: Keep a backup file if failing to save the current project.
  • #942: Brought the “Remove Colour” button back to Palette.
  • #954: Disable onion skins while playing a animation.
  • #971: Brought button back to the palette and context menu.
  • #975: Timeline will auto-extend the length when reaching the 70% of the current length.
  • #979: Optimize bucket fill algorithm with cache.
  • #997: Can export image sequence with a given range.
  • #1028: Improved color palette selection behaviours.
  • #1039: Added command line completion for bash and zsh.
  • #1051: Auto-crop bitmap images if there is extra white space.

Fixes

  • #907: Default project file leaked.
  • #908: Stabilizer was reset to default level after restarting Pencil2D.
  • #920: Bitmap layer doesn’t refresh after deleting a layer.
  • #948: Remove format support since it always failed.
  • #949: The selection rectangle disappeared in some scenarios.
  • #950: Pencil2D crashes when attempting to modify a non-existing first (key)frame.
  • #955: Line stabilizer and anti-alias settings were reset to default values after reopening Pencil2D.
  • #958: Renaming a color in palette was not working.
  • #960: Cameras didn’t move in exported videos.
  • #970: Color Wheel should always use full value and saturation.
  • #999: Update camera bound immediately after changing camera resolutions.
  • #1028: Showing the proper icon color in palette when the color is selected.
  • #1038: Reduced the excessive memory usage when exporting a long project.
  • #1043: Error occurred if opening a project twice in a row.
  • #1058: Vector eraser tool calculated the distance incorrectly.
  • #1060: The sound of movie always start from the first frame even if specifying an export range.

Pivot Stickfigure Animator

Приложение Pivot Stickfigure Animator

Данное приложение позволяет создавать простые анимации палочками, даже если необходимых знаний о мультипликациях нет.

Что происходит при открытии нового документа – в главном окне программы всплывает модель человечка из палочек.

Чтобы заставить объект двигаться, нужно перемещать красные точки, находящиеся на нём.

Но редактор требует создания n-ного количества слайдов для имитации движения, а это значит, что как только выбрано изначальное положение, нужно создать следующий слайд, на котором необходимо изменить позу человечка, и таким образом заполнить всё необходимое количество сцен.

В отличие от остальных редакторов, готовый проект можно сохранить лишь в GIF-формате.

Приложение имеет приятный интерфейс, а также есть возможность добавить на слайд несколько позиций. Кроме того, заложена функция изменения размеров объекта и отдельных частей его тела.

На каждом будущем этапе отображается тень от предыдущей позы человечка. Создание такой анимации займёт не больше 10 минут.

Плюсы:

  • приложение не требует знаний работы с анимацией;
  • простой и удобный интерфейс.

Минусы:

не обнаружено.

Скачать

Enhancements

  • #1065 Fixed error message dialog typo (by Mattia Rizzolo).
  • #1066 Implement individual division lines for the grid system (Preferences) (by David Lamhauge).
  • #1086, #1087 Prevent layers with duplicate names
  • #1091 Number postfix name suggestion when creating a new layer.
  • #1100 Improved the quality of exporting an .avi video.
  • #1102 Added cached frame pool size to preferences. (by Lucas Mongrain)
  • #1108 Improved *.gpl import algorithm
  • #1143 Remember last used FPS and camera sizes as default values when you create a new project.
  • #1147 Move layers rather than swap when rearrange layers in Timeline. (by David Lamhauge)
  • #1176 Make default palette file filter for suppored formats

Edit the shortcuts

All these shortcuts are editable, so you can customize it your needs.

Here are the shortcuts for the tools:

If you want to change the shortcut for the Select tool, which is ‘V’, you can do it directly, by selecting the ToolSelect in the shortcuts window and then placing the cursor in the shortcut text box, and enter the new shortcut, or you can delete it first by pressing ‘Clear’ and then enter the new shortcut in the text box.

Here we have cleared the shortcut for ToolSelect, and want to enter the new shortcut. We place the cursor in the textbox and press ‘E’. Unfortunately, the ‘E’ is taken by the Eraser tool, so you are given the choice of overwrite the shortcut or cancelling.

5 Best Free 2D Animation Software of 2020 — Clideo

clideo.com

Nima. There’re not many reviews on Nima but there should be, as it’s a truly amazing 2D animations software. It allows for mesh and bone animation to give your characters a more natural smooth look and flow.
Synfig. Synfig has more to offer to those who have a bit more 2D animation experience. Especially Linux users as it has a very handy audio editing feature that can be used through «JACK» integration.
Opentoonz. Opentoonz is an animation program that is not only free but also full-featured animation software package. This means that it offers some really powerful 2D animations including those of bones and mesh.
TupiTube. TupiTube is a free open source application, packed with useful features and developed by an open community Tupi. It’s also one of the easiest animation programs on the internet and is recommended for children from eight years and up.

Seen 126 times

Fixes

  • #1269 Fix a critical partial file wipe issue after moving keyframes (by Scribblemaniac)
  • #1186 Quick Sizing is enabled on Paint Bucket Tool, but does nothing on a bitmap layer
  • #1240 Fix translation bugs. Fix a warning (by Chris Ju)
  • #1251 Fix onion skin rendering and behavior i.e Onion skin works on backgrounds
  • #1253 Fix all spin boxes maintaining focus after returning
  • #1274 Feather range to 1-99
  • #1313 Restore autosave settings
  • #1315 Ignores empty path in save dialog
  • #1318 Fix MinGW windows compiling issues
  • #1326 Fix playback audio sync issues
  • #1335 Fix suffix being added even though one exists
  • #1339 Fix Onion Skin Prev/Next Button Behavior
  • #1341 Fix #1033 Broken sound playback in AppImages
  • #1345 Vertical scrollbar updates properly
  • #1346 Updating UI correctly during transformation
  • #1388 Fix more crashes if no previous frame in a layer
  • f9e5e5a Various localisation issues
  • b9ba20e Fix shortcut popup behind main window
  • b1e6171 Selection rotatie behave naturally, fixes rotation adding up after clicking with Move tool
  • e4f722a Fix Counterclockwise rotation shortcut

Improve Free Transform Tools

Difficulty: Intermediate

Project Core Objective: Improve the free transform tools

Description:

Free transform tools are those that allow manipulation of the transformation of
a selected area. We currently have an implementation of this which can be used
by selecting an area and then using the move tool to move, scale, and rotate the
selection. However there is a lot of room for improvement. To make things easier
for animators, there should be obvious rotation handles, a visible and
modifiable anchor for rotation, and the ability to perform perspective
transformations (or at least skews). A good free transform tool can make the
lives of our users much simpler, eliminating the need to redraw things that only
perform these transformations.

To implement this, you will need to understand transformation matrices and how
to apply them to a 2d bitmap image. Some research should be done on how to apply
perspective transformations to vectors. The scope of that task may be limited to
only the bitmap layers if it proves too difficult to perform properly on vector
paths, however the other transformation should work on both bitmap and vector
selections.

  • Proposal Tag:
  • Skills required: C++, Qt, linear algebra
  • Mentor: Matt Chang (chchwy)
  • Backup Mentor: Connor Deptuck (scribblemaniac)

Even More Ideas

Are you interested in Pencil2D, but none of the idea above interested you? If
this is the case, fear not! We have many, many more things you can work on. The
current best place to find these things is on our Feature Request Roadmap
which is a compilation of nearly all of the features we are considering adding
to Pencil2D. Our Priority spreadsheet
is a bit outdated, but gives any idea of some of the things our developers were
planing on working on last year. Many of these features are still not
implemented. Finally browsing our Github issues
can be a great way to get ideas for new features or find things to fix or
improve.

Conclusion

We hope to hear from you! And on behalf of everyone in the Pencil2D team we thank you for taking an interest in this wonderful project. We’re always happy to help so just reach out if you need us!

Timeline Rewrite

Difficulty: Hard

Project Core Objective: Rewrite the timeline for better optimization and extensibility

Description:

The timeline we are currently using is a very old remnant of the Pencil program
from which Pencil2D was forked nearly 6 years ago. Problems with it include its
non-native display, poor speed performance, and it was coded in a way that is
very difficult to add new features to. While few users will notice a significant
difference after these changes, it is very important to us moving forward so
that we continue to provide a responsive program and add many new requested
features which are waiting for the timeline to be more flexible (for example,
layer effects and groups are two important things that would require much less
work to implement with a refactored timeline).

Work on this project has already started. There is a barely-started
abandoned implementation
that was done by scribblemaniac, who will be one of the main mentors should this
project be chosen. He, along with the other developers, will help guide the
design, but it will be up to you to implement the structure and current
features. If you manage to implement all of the features from the old timeline,
you may look into implementing some new timeline/layer features which pique your
interest. A strong background in Qt will be needed for this project.

  • Proposal Tag:
  • Skills required: C++, Qt, UI design (useful, not strictly necessary)
  • Mentor: Connor Deptuck (scribblemaniac)
  • Backup Mentor: Matt Chang (chchwy)

Программы для создания анимации онлайн

Помимо стандартных бесплатных программ для создания анимации на русском языке, существуют онлайн-сервисы, не требующие загрузки софта на компьютер

Обратите внимание, что многие подобные площадки оставляют на изображении водяной знак или отметку со своим логотипом, которые невозможно удалить

GifPal

Это бесплатный сервис с большим набором полезных инструментов. Для работы с проектом вам понадобится только доступ к интернету и наличие фото, из которого будет составляться гифка. Функции и инструменты софта:

  • регулировка яркости, контраста и насыщенности изображений;
  • большой выбор эффектов и фильтров;
  • возможность использовать до 20 слайдов.

Главный плюс — отсутствие водяного знака на готовой гифке.

UnFREEz

Очень простой и понятный сервис, который подойдет даже новичкам. Это приложение позволяет быстро создавать простые гиф-анимации без дополнительного набора свойств.

Video to GIF

Софт для быстрой разработки зацикленного видео (по аналогии с Boomerang) без звука. Дополнительные особенности — большое количество фильтров, простая навигация и возможность импортирования видео из личной галереи. Picasion. Этот сервис отличается возможностью работы на нескольких языках, включая русский. Вы можете импортировать изображения из своей галереи и создавать уникальные анимированные гифки с помощью расширенного функционала сервиса. Из минусов можно выделить большое количество рекламы, которое мешает спокойной работе с сервисом.

Makeagif

Современный сервис с приятным интерфейсом и простым функционалом. Делать гиф очень просто: загрузите изображения и видео из галереи или воспользуйтесь импортом контента из социальных сетей. Простая гиф-картинка будет готова через несколько минут.

Программы для анимации онлайн — это отличное решение для тех, кто не хочет перегружать память компьютера и редко пользуется утилитами для созданию GIF.

3.4 The general interface

3.4.1 Appearance

Visually, Pencil should be dominated by the drawing/viewing area since it is focused on drawing.

Tools, options, and other technical elements should appear around this area in a non-obstrusive way and kept to a minimum. Their graphical representation should also assume a simple (but pleasing) appearance to let the user work with some “peace of mind”.

In that respect, the current Windows version has some unnecessary embossing lines and approximate layout which leaves an uncomfortable impression. The Mac version displays unnecessary boxes around each tool.

The platforms of reference will be pen tablet laptop computers and single-screen desktop/laptop computers, although we might also consider multi-screen usage. To satisfy different users, the interface will be customisable to a large degree, although predefined, thoroughly thought interface environments will be provided by default for each usage and platform.

Ideally, Pencil should be a multidocument application; open documents could be indicated by a series of tabs at the top of the screen.

3.4.2 Multiple usages/environments

The current and only usage of Pencil is creating animations. When (or if) secondary usages become available, it is expected that Pencil will have some option to switch between those environments. It may appear as a menu in Pencil menu bar or as a series of buttons at the top of the screen (easier for tablet users), or even as a splash screen option.

The idea behind the different usage environments is to display (or possibly alter) only the elements which are relevant for a given usage.

For example, the current interface of Pencil is dedicated to drawing animations. It has the following elements : A layer/timeline palette displaying both layers and their associated tracks, a colour palette, a tool palette, a parameter/option palette, and a display palette. A menu bar (or a function bar with buttons when using a tablet) contains the basic file/edit functions (open, save, import, export, undo, redo) and some more specific functions.

Switching to a purely drawing/picture editing usage will make the timeline irrelevant. However, it will still be necessarily to access layers. The interface would switch to something like this:

Switching to a purely video editing usage will make the drawing tools irrelevant. The interface would switch to something like this:

Switching to a note-taking environment might look like this:

This versatility is quite interesting, although it raises many questions.

Obviously the same kind of information cannot always be displayed in different environments (an animation is not quite a note which is not quite a picture). This would call for creating variants of the Pencil format for each usage, which would effectively correspond to having a suite of different applications just like OpenOffice. Another, possibly more fruitful approach is to allow the Pencil document format to have a section for each kind of environment. For example, the same file could contain a section of animation and a section of notes of handwritten ideas, instructions, or sketches which could be copied and pasted in the animation section. Of course, if a file contains only one section, it would open by default in the corresponding environment. In the case of creating a new document or opening a documents with several sections, a splash screen would ask the user which environment to load first.

Can this be done in practice? The danger of this approach is that Pencil become an overweight application. While it might be acceptable to wait several seconds to load a full-featured animation programme, it might be less so in the case of a quick image-editing programme or note-taking application. One possible solution would be a light-weight core that could dynamically load only those modules which are required for a given usage. The effectiveness of this approach should be investigated.

Other practical questions arise about the interface. For example, the onion-layer buttons allow to display/hide previous and next images in semi-transparency, which is a traditional useful trick to draw animation. It may be seen first as a display feature. However, it does not make sense in usages which do not involve time and the notion of previous and next image. In that sense, it should be included in the timeline (which disappears when switching to non-time related usages). On the other hand, it would hardly be useful in, say, video-editing mode. Defining where and when the elements appear obviously requires some thinking.

The following describes specifically the animation environment, which is Pencil’s current main goal and prority.

Sound Scrubbing

Difficulty: Intermediate

Project Core Objective: Improve the timeline to add sound-scrubbing support

Description:

Pencil2D recently re-enabled sound layer support which is very important to any
animation really. A common feature in video editing applications is to allow
the playback of sound when moving the timeline cursor. This reduces the time it
takes to align sound with animations and can help a lot with lip syncing, both
of which are things which we aim to support.

In order to implement this, you may have to modify the timeline slightly to
enable higher precision playback, and you will need to modify our sound system
to play automatically when the cursor moves. You will have to figure out exactly
what part of the sound layers should play in response to specific cursor move
events. There also should be some option to enables/disable this feature since
some may find it annoying or not useful.

  • Proposal Tag:
  • Skills required: C++, Qt (useful, but optional for application), Jack Audio or a similar library (not required, and not currently in use, but may be worth investigating to implement alongside this project)
  • Mentor: Matt Chang (chchwy)
  • Backup Mentor: Connor Deptuck (scribblemaniac)

Fixes

  • #926, #1148 Scrubber should move to start of range on playback, if outside the range.
  • #1059, #1168 Improved stroke accuracy by using Qt tablet events.
  • #1089 Fixed Copy & Paste function (Ctrl+C / Ctrl+V) not working.
  • #1090, #1123 Fix image export issues (by Philippe Rzetelski).
  • #1092 Application icon disappeared after loading a file.
  • #1093, #1161 Fixed: the recent opened file list got reversed every time when loading a project. (by Matthew McGonagle)
  • #1094, #1104 Fixed *.gpl (Gimp Palette) file import algorithm. (by Andrey Nevdokimof)
  • #1095 Fix move tool crash on camera layer.
  • #1096 Fix crash and related issues on layer delete.
  • #1101,#1103 Disable range spinboxes at startup (by David Lamhauge).
  • #1107 Fixed miscelaneous g++ compiler warnings.
  • #1111 Fix rename optimization during file save.
  • #1134 Remove “Show Tab Bar” from the View menu on newer versions of macOS (e.g Mojave).
  • #1135 Fix Error on digit count for numbered sequence file import
  • #1137 Improve darkmode QDockWidget titlebar for macOS (Mojave)
  • #1139 Fix audio volume in movie export if the project contains multiple audio clips.
  • #1141, #1132 Resolved miscelanous warnings (NULL and C-style Casts) (by David Lamhauge)
  • #1142 Force light theme on newer versions of macOS (e.g Mojave)
  • #1144 Renable dark mode on newer versions of macOS (e.g Mojave)
  • #1154,#1155 Fix pressure artifacts at end of brush stroke
  • #1157 Fixed audio synchronization issue.
  • #1166 Fix XML fields corrupting because of locale decimal types.
  • #1175 Color wheel sometimes went greyscale.
  • #1181 Fix canvas bugs
  • #1188 Miscellaneous fixes: Fixes regression for #677. Fixes duplicate selection box.
  • 4f7b4bb Improved the sound key length accuracy.
  • b1064ab Fix auto-crop being disabled in duplicate frames.
  • aafd048 Fix: mistakingly empty the filename of source keyframe when duplicating a frame

Профессиональный платный софт

Как правило, у платного софта возможностей больше, чем у бесплатной программы. Однако новичкам желательно начинать с бесплатных приложений. Рассмотрим платные утилиты для создания анимации.

Cartoon Animator 4

Представлена известным разработчиком Reallusion, является одним из самых простых редакторов 2Д анимации для ПК. Поэтому подойдет не только для профессионалов, но и для новичков.

Начиная работать в Cartoon animator 4, необходимо выбрать 2D персонажа из библиотеки и изменить его по своему желанию. После этого зайти в редактор, в котором можно сделать из получившегося персонажа анимацию. В редакторе имеется множество шаблонов движения. Поэтому кроме базовых шаблонов, здесь вы увидите настройки, которые позволяют изменять мимику, движение губ.

Стоит отметить, что это одна из самых лучших программ для новичков. Особенности:

  1. Впечатляющая библиотека персонажей и шаблонов движения.
  2. Конечности персонажа сгибаются в любом точке.
  3. Быстрое изменение PSD-изображения в шаблон персонажа.
  4. Благодаря специальным настройкам пользователь может управлять мышцами персонажа, при этом делая эффект разговора.
  5. Поддерживает много форматов видео и картинок.

Стоимость Cartoon animator 4 составляет до $199, бесплатный тестовый период длится 30 дней.

Anime Studio Pro Moho

Подходит для создания анимации в 2D. Здесь пользователь найдет библиотеку, в которой имеются уже готовые элементы и персонажи. Позволяет изготавливать короткометражные и полноценные кино. Достоинство Anime Studio Pro Moho в наличие инструментов для изменения фона и делателей. В удобном приложении с современным интерфейсом пользователь может делать импорт объектов, которые создаются в другом софте.

Инструмент имеет много возможностей и достоинств:

  1. Наличие библиотеке, которой пользователю предоставляются готовые персонажи и детали.
  2. Создание анимации в 2D и мультипликаций.
  3. Настройка покадровой обработки.
  4. Наложение музыки на видео.
  5. Функция экспорта и импорта.
  6. Возможность добавления фонов и картинок.
  7. Наличие графического редактора.
  8. Система обучения для новичков.
  9. Встроенный секвенсор и трассировщик изображений.

Данная программа не работает на компьютерах и ноутбуках функционирующих  на ОС Vista и XP.

Adobe Animate

Не рекомендуется использовать новичкам, а вот профессионалам софт подойдет. Опытный веб-дизайнер при помощи этой утилиты сможет всего за несколько секунд создать 2D-анимацию.

Здесь пользователь сможет создать манги, баннер, мультфильм, анимацию для игр. Преимущества Adobe animate в том, что она позволяет создавать уникальную анимацию с нуля. Функционирует на Windows и Mac OS. Интерфейс понятен, так как имеет русские язык. Имеет синхронизацию с другими продуктами этого разработчика,  а также в библиотеке насчитывается десятки готовых шаблонов. Стоимость индивидуального пользования в месяц за весь пакет составляет 1932 рубля.

Toon Boom Harmony

Мощный инструмент, в котором пользователь создать анимацию или мультфильм. Отличительной особенностью программы является наличие огромного числа инструментов, которые помогут работать с 2D, 3D объектами. Встроена функция для сканирования рисунка с кальки, а также преобразования 2D изображения в 3D.

При помощи специальной технологии можно работать сразу с несколькими проектами. Встроена функция захвата картинки с камеры, в приложении имеются специальные эффекты.

CrazyTalk

Приложение Crazy Talk

Crazy Talk предназначен для создания 3-D персонажей с функцией речи, которые используются в дальнейшем как на веб-страницах, так и в фильмах и мультфильмах.

Обычное создание говорящего персонажа от начала и до конца занимает приличное количество времени, да и к тому же, требует определенных знаний о работе с трёхмерным моделированием.

Данная программа создана с целью существенно сократить затрачиваемое время до считанных минут. Объединяя утилиты и технологии анимации лица, приложение позволяет легко «оживить» изображение.

Чтобы начать работать с приложением, необходимо загрузить выбранную фотографию в мультипликатор и отредактировать ее с помощью представленных настроек и эффектов.

В программе присутствует функция обрезки лица, выбора угла наклона головы, регулирования контрольных точек лица.

Как только основная работа завершена, персонажу можно добавить разнообразные звуковые скрипты, например, смех, икота, крик, а так же движения, к примеру, моргание, вращение глаз, дыхание.

Если кажется, что за объектом «пусто», есть возможность добавить фон, где может быть изображено что угодно, будь то закат или обычный фон выбранного цвета.

Кроме выбора существующих движений, фонов и звуков можно создать и добавить собственные.

Плюсы:

  • удобный интерфейс;
  • возможность наделения персонажа «жизнью», добавив ему голос, движение, декорации;
  • создание персонажа из собственных файлов.

Минусы:

англоязычное приложение.

Скачать

Known issues & Gotchas

Here is a non-exhaustive list of bugs that we are already aware of, but were unable to fix in this release. Rest assured, we will do our best to fix all of them eventually.

  • Vector Engine is a WIP and does not work as intended. Much more work will be required, please avoid using it for production.
  • Zooming out the camera layer to less than 25% will increase the chance of crashing.
  • There’s currently a rare issue where drawing on an empty frame exposure, with the default timeline drawing behavior, and undoing the stroke will corrupt the image rendering and you will not see the next strokes you draw. To workarund this simply pan the canvas or hide/show the layer.
  • #748, #1004, #1098 Misc undo/redo issues. New Undo / Redo system under development will be reviewed for v0.7.0
  • #1117 The CLI (Command-Line Interface) export operation consumes more memory than using the editor
  • #1133 Lag and buggy strokes with Huion tablets. Workaround: disabling the “linear optimizer” in your tablet driver may help if that option is available, see this post
  • #1567,#1179 We’ve found that during playback users will have issues with perceived audio delay depending on the amount of frames and layers used. However sound scrubbing & movie export will properly render the audio.
  • #1189 Zoom shortcut on drawing tools not working properly with the Middle Mouse Button (Win) and mouse input in general (All Operating Systems)
  • #943 Color Palette (Bitmap): Some issues when replacing the first swatch remain. Only thumbnail changes color, but the actual color doesn’t. It is recommended you make a new item rather than changing it.
  • #1055 Color Palette (Bitmap): Swatches will not update using the Replace command. It only works when having a vector layer active. (Note: Create your custom palettes with a vector layer selected or import them from GIMP or Krita using *.gpl files)

  • Smudge Tool (Bitmap): Smudging adds a white background to the stroke dab, this may cause unexpected results so use it with caution.
  • Blur Tool (Bitmap): Pressing ALT on the smudge tool does not blur the image, it keeps smudging the pixels.
  • Fill Tool (Vector): Filling a stroke requires the stroke to be selected.
  • Fill Tool (Vector): “Stroke thickness” option will reset pressure sensitive lines width.

The user interface

Before we go to animation, let’s have a quick glance at the user interface.

In the top you have the menu bar. Here you can load and save files, import images, add layers and much more.

In the bottom you’ll find the time-line, that keeps track of your key-frames.

To the left and right you’ll find dockable windows, where you can select tools, colors, choose settings and more.

In the middle you have the canvas. The canvas is unlimited in size. The white rectangle in the middle of the canvas, is the camera field. When you open Pencil2D the first time, this size will be 800×600 pixels, but you can change it by double-clicking on the camera layer. Remember that the bigger camera field you choose, the more RAM and computer power you use and need.

12 Best Animation Software for Beginners (Premium, Free …

graphicmama.com

Adobe Character Animator. Animate in real-time. Really. Being one of the newest additions in Adobe family, Adobe Character Animator is a powerful tool which allows you to animate cartoon characters in real time very easily and fast.
Cartoon Animator 4 (formerly CrazyTalk Animator 3) Professional 2D creativity and animation design. Cartoon Animator 4 is software for all levels of users – suitable for beginners as well as professionals who want to create engaging high-quality animations.
Stop Motion Studio. Stop-motion animation software for beginners. An app perfect for beginners in video making. Stop Motion Studio will help you create amazing 4K stop-motion animations that can easily be mixed with 2D style drawings painted directly onto the image.
DigiCel FlipBook. Easy to use and powerful enough to create great 2D animations. Considered as one of the easiest 2D animation software on the market, DigiCel FlipBook allows you to create traditional frame-by-frame animation.

Seen 177 times

Общие характеристики Pencil2D

  • Программа предлагает минималистичный дизайн. Результат Легкий и простой в использовании так что пользователь может сосредоточиться на анимации.
  • Эта программа . Его исходный код можно найти по адресу GitHub.
  • Мы сможем легко переключаться между растровые потоки и векторы, позволяя рисовать и раскрашивать на ходу.
  • Pencil2D кроссплатформенный и работает в Windows, macOS, Gnu / Linux и FreeBSD.
  • Программа позволит нам использовать цветовой круг имеется в наличии. С его помощью найти цвета для нашей анимации не составит труда.

  • Если вам не нравится маркировать свои цвета, в этой программе вы сможете рассматривать нашу цветовую палитру как цветовую сетку. Кроме того, теперь это также позволит нам изменять размер сэмплов.
  • Программа это позволит нам использовать цветные луковые шкуры, чтобы упростить анимацию. Мы сможем показать луковые шкуры ‘предыдущие кадры’в красных и луковых шкурах’следующие кадры’синим цветом, чтобы ясно их видеть.
  • Мы сможем экспортировать полученную анимацию в mp4, avi или анимированный gif. Мы найдем эту опцию в Меню → Файл → Экспорт.
  • Мы найдем эту программу доступной на разных языках. По сей день их можно найти около 23 языков доступны в Pencil2D. К ним относятся; Испанский, английский, чешский, датский, немецкий, французский, венгерский, итальянский, японский, португальский, русский и традиционный китайский.

Май знать все возможности этой программы в сайт проекта.

New Features

  • #1068 Added support for TIFF format (by Andrey Nevdokimof).
  • #1074, #1121 Added a slider for changing frame size at timeline (by David Lamhauge).
  • #1109 Import images as new layers on specific frames based on filename and numbering postfix e.g., Joe0001.png’, ‘Joe0002.png’, etc (by David Lamhauge).
  • #1115 Added support for transparency in exporting WebM and APNG.
  • #1126 Check for Pencil2D updates. (+ Added forum/discord links in Help menu.)
  • #1136 Added an option to export key frames only when exporting image sequence.
  • #1145 Added zoom shortcuts from 25% up to 400% as 1, 2, 3, 4 and Shift+2, 3, 4. (by David Lamhauge)

Help Improve Pencil2D

In case you missed our announcement on social media, now you can upload your Pencil2D project on our website here to help Pencil2D development.

With a project library, our dev team will be able to test new features and detect bugs more effectively. We are still looking for more projects from our users so if you have any projects, please consider sharing them with us.

Even if you just share them privately, these files are invaluable to us. To those who have already shared your work with us, we are very grateful for your help. Some of the fixes in this very release would not have been possible without you.

Pencil2D is developed by passionate volunteers in their spare time. You can become one too, we have many other ways to help! Please visit the Contribute Page for further information.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector